Drobečková navigace

Okolí

Turistické rozcestí Mendryka

Typ

Rozcestím prochází žlutě značená turistická trasa. Ta vede jednak severním směrem k výraznému rozcestí Nad Zlatou studánkou a dále směřuje do Kozlova a přes Svinnou dorazí až do České Třebové. Jižním…

Studánka Pod Strání

Typ

Nachází se v blízkosti žlutě značené turistické trasy směřující ze Svitav Javornickým hřebenem přes vrcholy Na Strání ( 586m) a Sněžník ( 569m) na Gajer. U studánky se nachází i přístřešek a…

Chata Nepustilka v hořických lesích

Blansko

Tato lovecká chata se nachází na hlavním hřebeni zalesněného Hořického hřbetu u výrazné křižovatky lesních cest. Kolem ní prochází regionální cyklotrasa zvaná "Pivní stezka Petra Bezruče" směřující z…

Turistické rozcestí Jedle

Typ

Nachází se na zpevněné lesní cestě na zalesněném hlavním hořickém hřebeni, jižně od vrcholu Jedle (562 m). Prochází tudy zeleně značená turistická cesta, která sem směřuje z Černé Hory přes rozcestí…

Horní rybník u Svitav

Typ

Rybníky v blízkém okolí Svitav vznikaly převážně v 16. století. Historikové jich v celé rybniční soustavě napočítali jedenáct. Jedním z nich je Horní rybník na severozápadním okraji Svitav, který je…

Turistická známka č. 2204 - Pštrosí farma, Doubravice nad Svitavou

Typ

Pštrosí farma v Doubravicích nad Svitavou pořádá prohlídky farmy, exkurze, výlety, prohlídky celého areálu formou zájezdů s odborným výkladem o životě a chovu pštrosů, zpracování a využití pštrosích…

Výhled z ochozu hradeb v Poličce

Svitavy

Na jižním cípu východních Čech na pomezí Moravy možno navštívit královské město Poličku, založenou roku 1265 Přemyslem Otakarem II. Zaujme zde opevnění, jehož kamenné hradby chránily obyvatele města…

Turistické rozcestí Klostermannova studánka, odbočka

Typ

Nachází se na Rudické náhorní plošině v polesí Habrůvka na zeleně značené turistické trase v blízkosti zdejších lesních školek. Značená cesta vede od rozcestí na sever kolem rozcestí U Černých hlín,…

Olešnice - zámeček Lamberk

Typ

Tento zajímavý venkovský barokní zámeček zvaný Lamberk, též i Lamberg, nechal postavit kolem roku 1700 majitel kunštátského panství, hrabě Jan Maxmilián z Lamberka (1678-1733), jako své letní sídlo.…

Pohnutý osud Caroliny Meineke, "královny z Blanska"

Typ

Být to příběh z červené knihovny, asi bych se mu vysmál. Tohle se ale skutečně stalo. A je to víc než dvě stě let… V daleké říši za mořem vládl král Jiří. Manželka Žofie jej obdařila čtyřmi syny,…