Drobečková navigace

Okolí

Turistické rozcestí Rudické propadání

Typ

Nachází se na hraně plošiny Kolíbky nade dnem Rudického propadání. Prochází tudy zeleně značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem dolů k propadání a dále proti toku pokračuje stezkou kolem…

Jižní portál

Blansko

Zařízení se nachází v odlehlé krajině v údolí Malolhotského potoka severně od Újezdu u Černé Hory odkud je sem příjezd i autem. Nachází se na rozhraní tří katastrálních území a to Lubě, Malé Lhoty a…

Olešnice - nejužší ulička

Typ

V každém městě jsou ulice různě dlouhé a široké. Pokud se v propagačních materiálech hodnotí jejich rozměry, většinou to bývají buďto nejdelší nebo nejširší. Řada měst si však zakládá na tom…

Krasová - lípa srdčitá na návsi

Blansko

Nachází se na rozlehlé návsi u autobusové zastávky IDS JMK linky 231 poblíž mateřské školy. Tato dominantní vitální košatá lípa je vedena jako významný strom obce a má v prsní výšce obvod kmene 275…

Turistické rozcestí Podomský potok

Typ

Turistické rozcestí se nachází na kraji lesa u Podomského potoka v ploché bažinaté sníženině, jihovýchodně od Jedovnic. Nový název rozcestí se tak odlišuje od nedalekého rozcestí Budkovan, rozcestí,…

Turistická známka č. 2112 - Rozhledna Žernovník

Typ

Rozhledna se nachází u obce Žernovník poblíž vrcholu Na skalkách. Je to dřevěná šestiboká rozhledna s kovovými prvky a byla postavena na místě starého vodojemu. Rozhledna je celoročně volně…

Olešnice - evangelický kostel

Typ

Evangelický kostel v Olešnici je ze všech městských kostelů nejnovější. Nachází se na ulici Rověčínská a vedle kostela je zřízen hřbitov, který byl otevřen ještě před započetím stavby kostela.Na…

Olešnice - kostel sv. Mikuláše

Typ

Kostel sv. Mikuláše a přilehlý hřbitov se nachází na ulici Hřbitovní. Zdejší kostel byl postaven v roce 1725 nákladem tehdejšího majitele kunštátského panství Jana z Lamberka. Ve věžičce kostela je…

Olešnice - putování po zajímavostech města a okolí

Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.50 Svitavsko/E1, GOL 1:25 000 Olešnicko

Olešnice - Modrotisková dílna

Typ

V Olešnici se dodnes dochovalo jedno z řemesel, které už v minulosti bylo považováno za umělecké. Jedná se o ruční tisk různých vzorů na plátno. Olešnicko bylo v minulosti místem, kde se na polích…